Startside

15. februar 2012

Bella er helt sig selv igen - så kom der ro på den lille familie



Som jeg skrev i mit sidste indlæg var jeg faktisk sikker på at det var mine sidste dage sammen med min ældste tæve, Bella som er 7år gammel. Det endte jo med at vi aflyste vores tid hos dyrlægen, så ville vi se weekenden an, og det var egentlig nok en rigtig god ide, for pludselig havde vi vores gode gamle Bella tilbage. LYKKELIGVIS – jeg kan ikke fortælle hvor mange tårer jeg har fældet, og min mand der normalt ikke græder, har også haft sine turer, dog kun med våde øjne og nogle enkelte tårer, men efter 10års ægteskab ved jeg godt hvad det svarer til når han reagere sådan.

Men vi valgte faktisk mandag ikke at tage til dyrlægetjek overhovedet, efter at hun er helt sig selv igen, hopper og springer op og ned af sengen/sofaen. Hun opførte sig lidt underligt lige 2-3 dage, hvor vi var nervøse efter den ene aftens udbrud. Vi ikke hvad det kom af, men en ting er sikkert vi har vores gode gamle tøs tilbage....



Vi er naturligt på stikkerne, men prøver ikke at vise hende vores bekymring, for ikke at præge hende i nogen retning. Det har vi også snakket om, om vi var for pylret, og denne opmærksomhed var spændende, i hvert fald vellidt hos hende. Hun er den mest kærlige hund, som bare ikke kan få opmærksomhed nok, sådan var hun fra den dag vi fik hende. Vi er overbevist om at det kommer fra sted vi købte hende, lagt sammen med at hun var den mindste ud af en stor søskendeflok, hvor hun har måtte kæmpe fx for hendes mad. Den har hun altid værnet godt om fra den allerførste dag vi fik hende, og hun gøede fx af andre hunde for skræmme dem væk fra hendes mad, og den måde hun spiste på da vi fik hende, viste at hun ikke havde fået nok, enten fordi hun bare var den mindste eller fordi de der havde hvalpene arbejdede og måske har været væk for længe i forhold til små hvalpes spisetider. Efter selv at have haft 3 kuld på Bella 2x11 og 1x7 så kender vi da noget til det med fodring af hvalpe, og hvor stor betydning det har. Vi lagde nu også stor vægt på det, da vi for alt i verden ville undgå at få hvalpe som Bella, og vi har kontakt til de fleste som har købt hvalpe af os i dag, og derfra ved vi at ingen problemer med maden har. Det er virkelig et stort kado til os efter at have haft 29 små babyer igennem tiden. Men igen det var noget vi vægtede tungt, og skulle hilse at sige at på trods af tre voksne menneskers arbejde, er det et stort arbejde at have hvalpe hjemme som stueopdræt. Vi vaskede gulv og skiftede aviser 3gange dagligt, og fordring forgik fast også om natten, tidligt om morgen måtte vi op, lave mad til de små i Mirco ovnen også i seng igen. Og vi var endda alle tre hjemmegående på det tidspunkt, kunne ikke forstille mig hvordan man kan have hvalpe hvis ikke mindst en går hjemme eller arbejder hjemmefra.



Nå men nu kom det hele jo til at handle om små babyer i stedet.

Men vores Bella har det godt igen, og vi våger over hende som en høg, hvis der skulle komme det mindste piv fra hende eller hvis vi oplever at hun har det mindste besvær tager vi til dyrlægetjek uden yderligere diskussion. Det er der ingen tvivl om. Men alt er godt her igen, men sikke et chok vi fik. Det ryster jo en helt fra hinanden, virkelig. Hele min verden faldt fra hinanden, min lille pige kunne da ikke bare sådan blive syg, og så aflives inden hendes 8. fødselsdag. Hold da op, så værdsætter man godt nok lige begge pigerne lige en tand mere. Vi fik også taget en frygtelig masse billeder af hende, og af dem begge sammen, og sammen med os naturligvis, bare lige for en sikkerhedsskyld, hvis hun nu skulle aflives. Så nu har jeg lige fået lagt billederne samt videoerne ind og hold da op, der var blevet taget mere end 300 på den weekend. Men elsker jo de små vuffer. Menneskets bedsteven - Det er så sandt som det så ofte er sagt før.

Venligst JKKN - som er så heldig og lykkelig over sine to tøser

Ingen kommentarer:

Send en kommentar